Annonsering på Google
Innebörden av annonsering på google
Med annonsering på Google kan du komma i kontakt med personer som aktivt letar efter dina produkter eller tjänster.
Vi samarbetar kring tid, position och struktur för dina annonser på google och du betalar bara när någon klickar på din annons, besöker din webbplats eller kontaktar dig.
Du kan välja att visa dina annonser i en viss region, till exempel kan du pausa dina kampanjer när som helst, du har total kontroll över din budget och det är enkelt att spåra dina resultat.
Även om annonsering på Google är lönsamt och bra för de flesta företag som försöker utöka sin kundbas och sin verksamhet online, det kan också vara dyrt och problematiskt om du saknar förståelse över hur Google marknadsför.
Även om annonsering på google ofta fungerar bra i kombination med SEO, kan det också fungera bra på egen hand för företag som vill ta sig dit snabbt eller utesluta sig själva från en viss plats.
Hur optimerar man hemsidan för korrekt annonsering på google?
Kvalitetsresultatet är faktorn som avgör framgången för alla annonserings kampanjer på Google Ads. Med förbättring menar vi att sänka kostnaderna och öka konverteringarna. Båda kan uppnås genom att uppnå ett resultat av högre kvalitet. Kvalitetspoäng påverkar hur mycket du spenderar för varje annonsklick och detta är ofta den viktigaste aspekten för att utvärdera lönsamheten för en annonserings kampanj på Google.
Som ett resultat skapade ett australiensiskt företag ett verktyg 2007 för att hjälpa PPC-chefer att öka kvaliteten på de kampanjer de kör samtidigt som den minskade tiden som krävs för att göra det. Detta är viktigt eftersom ”tid” också är en viktig faktor för att spara pengar för kunderna.. Efter tre år utvecklades mjukvaran Speed PPC som visade sig ha alla svar på problem med aktualitet och kvalitetsresultat.
Läs mer om kvalitetspoäng på Googles supportsida


Varför är det så viktigt med annonsering på Google?
Med Google Ads kan du konvertera dina annonser till direkta svar på människors sökningar. Det är en exceptionellt framgångsrik digital marknadsföringsstrategi. Ett system som övervakar och optimerar din kampanj 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, stödjer allt vårt Google Ads-arbete. Med våra alternativ kan du skräddarsy kampanjens omfattning efter dina behov, och du kan alltid hålla koll på framstegen i dina många aktiviteter tack vare tydlig och lättförståelig statistik.
Vill du veta mer om annonsering på Google? Kontakta oss
Lär dig annonsering på Google
1. Bestäm om din Google-annonseringsbudget, tidsbegränsningar och produkterbjudanden.
Hur mycket du ska spendera är det absolut viktigaste hindret för att komma igång med annonsering på google.
Är det möjligt för mig att lägga mer pengar på marknadsföring och reklam? ”Kommer mina pengar att slösas bort?”
”Förlustversionen” är en psykologisk föreställning som syftar på människors starka benägenhet att undvika förluster snarare än att generera vinst inom ekonomi och beslutsteori. Människor kommer snabbare att undvika en eventuell förlust än att riskera en potentiell fördel.
Du kan börja med att studera din verksamhet och ta reda på vad din typiska kostnad per klick är för att se vilka möjliga ”risker” som finns för dig. Sedan kan du jämföra denna information med din webbplats nuvarande eller standard konverteringsfrekvens. Detta kommer att ge dig en bättre förståelse för hur mycket pengar du kommer att behöva spendera varje månad och vad din avkastning på investeringen kommer att bli.
En grundläggande kostnads-analys kan ge klarhet.
2. Genomför sökordsundersökningar för att fastställa din trafikpotential genom Google Ads
En sökordsanalys, eller hur många personer som letar efter din produkt eller tjänst, är ett enkelt sätt att ta reda på om annonsering på google, passar ditt företag. Detta kan hjälpa dig att avgöra om Google Ads är rätt för dig och ditt företag.
Om du tittar på sökfraser kopplade till dina tjänster och upptäcker att bara 10 personer söker efter dig varje månad, kommer tiden och ansträngningen som krävs för annonsering på google att vara ineffektiv för din marknadsföringsbudget. Om inte är det en ny marknad och du vill vara den första att gå in på den.
Det finns dock några metoder för att undersöka nyckelord och sökfraser som är relevanta för din organisation.
SE Ranking är ett av de bästa verktygen vi använder för sökordsforskning. SE Ranking är ett utmärkt verktyg för att se historisk data om din webbplats och få användbar SEO-kunskap, men det låter dig också undersöka hur sökord presterar.
Volym är ett viktigt mått att ta hänsyn till. Volym är en uppskattning av antalet personer som sökte efter en viss sökfras under en viss månad. Om dina volymer är ganska höga, tyder det på att många människor är intresserade av din tjänst.
Om du bara ser ett dussin personer som använder och letar efter dina varor eller tjänster kan ditt företag vara för specialiserat för att dra nytta av Google Ads.
Vi föreslår naturligtvis inte att du inte ska använda dig av Google annonser i dessa situationer. Även om folk inte klickar eller konverterar från dina annonser, kan Google fortfarande vara ett fantastiskt verktyg för att skapa och öka medvetenheten om din produkt eller tjänst. Intrycken bildas på ett flytande, globalt och spritt sätt, men ändå krävs lämpliga förväntningar.
Vill du ha fler tips på hur man optimerar google annonser? Kontakta oss