Anlita en Google Ads-expert

Att utveckla ditt företag online kan ibland vara en utmaning, men det är väl värt ansträngningen. Nästan alla är online – de söker, skummar och interagerar. Varför inte ditt företag? Du kan göra detta till verklighet med hjälp av Google Ads.

Som du säkert har hört många gånger handlar det inte bara om att skapa en webbplats och konton i sociala medier. Du måste odla dem. Tänk också på din webbplats utformning och utveckling. Du måste utveckla en varumärkesplan, uppnå en hög grad av SEO-optimering och använda sociala medier för att bygga upp en hängiven följe och ambassadörer.

Det är inte enkelt att lyckas. Det handlar inte om att bygga en webbplats. Det handlar om att skapa ett budskap och få andra att se, tro och delta i det.

Google Ads är en av de snabbaste metoderna för att få en hög grad av varumärkeskännedom. Du har utan tvekan hört något om det tidigare. Få annonserings hjälp genom att kontakta oss, eftersom, låt oss inse det, alla söker allt på Google.

Potentiella konsumenter kan snabbt upptäcka dig tack vare Google Ads. Men vi kommer till det om en minut – du behöver en Google Ads-kampanj, hur kommer du igång?

När det gäller digital marknadsföring är det nog ingen som kommer att uppmuntra dig att göra det på egen hand. Även om du har de nödvändiga talangerna kanske du inte har den nödvändiga tiden.

Det är mycket analys, mätning, övervakning, monetarisering och så vidare. Det tar upp all din tid.

Varför Google Ads kommer att hjälpa dig att bli mer framgångsrik.

Här kommer vår artikels superhjälte. Anlita proffs.

Definitionen av Google Adwords

Innan vi går in på varför du bör anförtro dina Google Ads-kampanjer åt ett proffs måste vi definiera Google Adwords.

Först och främst ska du inte bli förvirrad av de många namnen. Google Adwords var plattformens tidigare benämning tills den bytte namn till Google Ads för några år sedan. Metoden för namngivning förblev densamma.

Förklaring av Google Ads

Den mest grundläggande förklaringen till Google Ads är att det är en plattform för betald online-annonsering som gör att du kan visa dina annonser på SERP (sökmotorresultatsidor) eller på webbplatser hos Googles partner baserat på valda sökord.

De annonser som visas ovanför eller under alla organiska resultat på sökresultatsidor är vanligtvis de annonser som du är mest bekant med. Slår det en klocka med en liten fet ”annons” som skrivs ovanför? Naturligtvis gör det det. Vi klickar på dem instinktivt eftersom de verkar naturliga och är relaterade till den term vi söker efter.

Om du vill höja dig över konkurrenterna utan att förlita dig på annonser måste du arbeta med att öka din SEO-optimering, vilket kan ta lite tid. Det är inte något som kan åstadkommas på en enda natt. Du kan få snabba resultat med Google Ads, men du kan inte köra annonser hela tiden. Eftersom det inte är ett permanent val kallas de för kampanjer.

Om du funderar på att använda Google Ads bör du inse att du inte bara kan spendera ”X” belopp och ”köpa” din plats. Förfarandet är verkligen utmanande.

Först sker en auktion och vinnarna får annonsplatserna. Eftersom så många annonsörer konkurrerar om samma term är det omöjligt att visa dem alla samtidigt. För att kunna konkurrera med de andra måste du bjuda på ett fastställt pris. Det är känt som ett maximalt bud. Det högsta belopp som du är villig att spendera för en annons.

Google Ads bestämmer hur mycket du måste spendera i slutändan. Du får annonsplatsen om du bjuder 40 kr men Google uppskattar att kostnaden är 10 kr. Du förlorar platsen om Google hävdar att det högsta budet är 60 kr.

Det finns tre sätt att lägga bud:

Cost per click (CPC) – du betalar för varje annonsklick till din webbplats som en användare gör.

Cost-per-mille (CPM) – här räknas intryck snarare än klick. 1000, för att vara exakt. Du betalar budet varje gång din annons ses av 1 000 personer, tack vare Google Ads.

Cost per engagemang (CPE) – vi söker för engagemang med hjälp av CPE. Detta kan inkludera saker som att registrera sig, gilla, kommentera, titta på en video och så vidare. En användare vidtar någon åtgärd på din webbplats efter att ha sett din annons.

Du kan fastställa en daglig budget så att du inte behöver oroa dig för att spendera för mycket eller hålla ett öga på ditt konto hela tiden. Vi kan hävda att det har flera fördelar att använda Google Ads. När du överskrider den gräns du har angett kommer din annons inte längre att vara synlig för användarna.

Ditt maximala budbelopp motsvarar ditt kvalitetsbetyg, en utvärdering av kvaliteten på din annonsering, dina nyckelord och dina landningssidor (betyget ligger mellan 1 och 10).

Om ditt kvalitetsresultat är högt i kombination med ditt maximala bud kommer du att få en bättre annonsposition.

Fördelarna

Kvalitetspoäng påverkas av en mängd olika faktorer och ger dig två betydande fördelar.

Den första fördelen är naturligtvis den billigare kostnaden. Google Ads betalar vanligtvis annonsörer med hög kvalitetspoäng lägre pris per klick, vilket bidrar till att förbättra ROI (prestationsmått som bedömer effektivitet eller lönsamhet).

Den andra fördelen är större exponering. Dina annonser visas oftare och på bättre platser på sökresultat sidorna.

Detta ökar engagemanget och konverteringarna utan att öka det högsta budet.

Det finns flera olika typer av Google Ads-kampanjer att välja mellan. Displayannonsering, sökannonsering, video- eller appannonsering, shoppingannonsering och så vidare. Beroende på vilken vision du har för din annonsering.

Den bästa metoden för att avgöra är att rådgöra med en specialist. Låt oss titta på varför du bör anlita en Google Ads-expert.

Hantera ditt arbetsschema på rätt sätt och anlita en Google Ads-expert

Vi hoppas att du har fått en bättre förståelse för hur Google Ads fungerar och hur viktigt det är. Det ger dig en betydande potential, inte bara för att engagera människor, öka beställningar och konverteringar, utan också för att öka varumärkeskännedomen.

Så min fråga är fortfarande: ”Är Google Ads värt det?”. – Det är det verkligen. Det är därför du bör anstränga dig. Och lita på oss när vi säger att en korrekt genomförd kampanj är en seger.

Företag som anlitar Google Ads-proffs kan använda sin nuvarande annonsbudget på bästa sätt och samtidigt locka till sig målinriktade besökare. En Google Annons-kampanj som inte bara är välplanerad. Men om den genomförs på rätt sätt kan den avsevärt höja dina inkomster och utöka dina digitala marknadsföringsinsatser.

En av de viktigaste anledningarna till att anlita någon för att hantera din Google Ads-kampanj är att de flesta företag inte har tid att studera allting i förväg, övervaka processen, bedöma resultaten och förbättra det hela. Tycker du inte att det är mycket arbete?

Bristen på kompetens kan sluta med att bli kritisk och kosta dig mer pengar än vad det skulle kosta att anlita ett proffs.

Han undersöker olika budbelopp, skapar varianter av strategier så att du kan välja den som fungerar bäst för ditt företag, skapar rapporter för att lägga till nya long-tail keywords, undersöker vad dina konkurrenter gör, stämmer av typer och negativiteter och justerar slutligen annonsbitarna för att öka kampanjens totala framgång.

Nyckelord är viktiga i Google Ads och SEO-optimering. Felaktiga nyckelord kan göra alla dina ansträngningar värdelösa genom att lägga en osäker grund.

PPC-specialister (antydan: pay-per-click-experter) kan välja de bästa sökordsforskningsverktygen och notera deras resultat i förhållande till olika datapunkter för att återskapa hela bilden av allt som är relevant för dina marknadsföringsinsatser.

Underhåll av kampanjer

Vi måste betona att det inte bara handlar om att nå den höga punkten i dina reklam kampanjer, utan också om att upprätthålla dessa utmärkta betyg.

När Google Ads-konsulter hanterar kampanjer förbiser de ofta reklamkvaliteten, vilket bör prioriteras eftersom det kan kosta dig mycket i slutändan. Kampanjens kvalitet avgör annonsens relevans för användaren, och genom att presentera relevanta annonser höjer du ditt kvalitetsbetyg, vilket vi diskuterade tidigare.

Och som tidigare nämnts finns det en korrelation mellan poäng, kostnad och placering – ju högre poäng, desto lägre kostnad och desto bättre placering. En Google Ads-konsult förmåga bör inte underskattas. Han kan skapa fantastiska texter, organisera en hel kampanj och skapa relevanta landningssidor, vilket är otroligt betydelsefullt och ger bättre resultat.

Allt man gör bidrar till att öka annonskvaliteten, vilket leder till trovärdighetspoäng.

Google Ads-kampanjer

Det är viktigt att få ut det mesta av din Google Ads-kampanj. Eftersom de förstår processen och vet hur den ska hanteras, kan ett specialiserat team av proffs öka effektiviteten och potentialen i din löpande annonsering.

De har studerat alla dessa märkliga fraser och jargong som inte betyder något för dig, såsom CPC, CPA, CPM, impressions och så vidare (vi måste ta lite beröm för att du nu har en uppfattning om några av dem).

Det är också ett professionellt ansvar att veta vilka verktyg man ska använda när man arbetar med sin Google Ads-kampanj. Tänk på relevansen av att anpassa företagets mål till marknadsföringsmetoden och om det finns någon risk.

En av de trevligaste aspekterna av att annonsera med Google Ads är att du enkelt kan övervaka dina resultat. Det finns flera tekniker och metoder för att avgöra vem som är intresserad av din annons och vem den bör presenteras för att öka interaktionen.

Men vad är syftet om du inte kan ”läsa” all information och förstå vad Google tillhandahåller? Experterna är medvetna om detta. De förstår hur man gör det bästa av varje situation och, om något går fel, hur man korrigerar det och bättre i framtiden.

Google Ads-administrationstjänster och experthjälp

Vi hoppas att du fick svar på frågan ”Varför är Google-annonsering avgörande för mitt företag?” och varför det är viktigt att anförtro din kampanj åt en professionell person för att den ska lyckas.

Professionella sparar dig tid och pengar genom att lova att göra mer än det grundläggande minimum som krävs. En professionell Google Ads-konsult kommer att använda sin kunskap för att övervaka och utveckla en framgångsrik Google Ads-kampanj.

Testning, utvärdering och övervakning av löpande annonser med stark betoning på användarnas plats, demografi och long-tail keywords. Det är detta som det handlar om att anlita en expert: att ha någon med erfarenhet som är uppdaterad om trender och algoritmer och som kan genomföra annonser på ett effektivt sätt.

En av Google Ads viktigaste fördelar är dess anpassningsbarhet. Det finns flera anpassningsalternativ för att uppfylla specifika företagskrav.

Du kan välja särskilda sökord för att matcha typer, begränsa din målgrupp (som vi nämnde med plats kan du välja tid på dygnet, språk, enhetstyp som de använder osv.), visa dina annonser på andra nätverk än Google, till exempel Gmail och YouTube (Googles partners), utnyttja visningsnätverket (här siktar vi på varumärkeskännedom, inte konverteringar) och använda annonstillägg.

Det är dags att lansera Google Ads-kampanjen.

Om du ännu inte har gjort någon Google Ads-kampanj tror vi att ögonblicket har kommit. Var inte rädd för att gå igenom alla dina valmöjligheter, välj det du vill ha och låt oss veta om du har några frågor.

Anlita ett Google Ads-proffs eller ett marknadsföringsföretag för att sköta all din digitala marknadsföring.

När något går fel med din telefon finns det en stor chans att du inte kommer att försöka reparera den själv eftersom du kommer att sluta med att förstöra den mycket mer. Varför riskera din annonskampanj och i slutändan förlora pengar om du inte kommer att tjäna mycket pengar? Har vi gjort vår poäng?

Om du är intresserad av de tjänster vi erbjuder och vill träffa vårt team av proffs (även om det bara är online), vänligen fyll i formuläret i slutet av artikeln så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

  • Läs artikeln här

    Fortsätt läsa
  • Läs artikeln här

    Fortsätt läsa
  • Läs artikeln här

    Fortsätt läsa
  • Läs artikeln här

    Fortsätt läsa
  • Läs artikeln här

    Fortsätt läsa